Business to Consumer

Inom Elons fokusområde Business to Consumer sätter vi konsumenten i fokus oavsett var den befinner sig. Våra butikers lokala närvaro och kännedom genomsyrar verksamheten i såväl våra fysiska butiker som i mötet online. Vår omnikanallösning ger kunden en sömlös upplevelse i våra egna köpkanaler.

Välkommen hem till Elon!

Vårt butikskoncept utgår från våra kunders behov beroende på var i livet de befinner sig. Det, i kombination med vårt breda produktutbud och enastående service, ska göra oss till förstahandsvalet. Vi välkomnar alla, vi ser efter alla och vi kommer att finnas nära till hands för råd och stöd. 
Vårt butikskoncept bygger på rum i butiken, vilket frångår det traditionella sättet där butiker är uppbyggda med viktiga föremål längst bak. Elons butikskoncpt leder till en miljö där kunderna känner sig mer bekväma samtidigt som det blir lättare att navigera i butiken. Varje butik har även rum för kundtjänst och effektiva förvaringsutrymmen.

Vi värnar om det lokala – även online.

Vår starka positionering online hjälper också våra lokala butiker. Vi finns där kunden vill träffa oss oavsett om det är ett fysiskt möte eller en digital rådgivning online.
Vi sätter en mänsklig prägel på en kategori som oftast känns rationell, teknisk och kall. Tack vare designen och det personliga bemötandet får våra butiker dig att känna dig välkommen och omhändertagen.

Det är som ett stort och varmt ”Välkommen hem".

Online och återförsäljare

Vår onlineverksamhet spelar en stor roll för kundupplevelsen. Det har också en viktig roll för våra butiker då det både driver försäljning och används som ett försäljningsverktyg av vår personal. Att få igenom en försäljning är viktigare än var på Elon försäljningen sker.

15%
25%
67%